EL PP, UNA VEGADA MÉS, NO COMPLEIX AMB LLEIDA

Alturo exigeix a Foment el rescat "immediat" de l'AP-2 Lleida-Montblanc com a alternativa transitòria a "l'imprescindible desdoblament" de la N-240

El senador subratlla que és la "solució prioritària" amb "els peatges tous" des de Les Borges Blanques i que la seva exclusió dels PGE és una "deslleialtat"

 


El senador per Lleida Ramon Alturo ha defensat a la Comissió de Foment una moció, rebutjada per la majoria del PP, que instava el Govern al rescat "immediat" de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc com "alternativa transitòria" i "part de la solució" a “l’imprescindible desdoblament" de la N-240.
En aquest sentit, Alturo ha indicat que aquesta decisió serviria per garantir d'una banda la seguretat de la via entre Lleida i Tarragona en disminuir el trànsit per la N-240, i d'altra banda potenciar aquesta via de comunicació com una de gran potenciació del sistema productiu de Lleida i de les comarques interiors de la Península.
Durant el debat de la iniciativa, Alturo ha recordat que la prolongació de l'A-27, des de Montblanc a Lleida "està reclamada des de fa més de quinze anys" i "per ara tot són estudis i no hi ha cap decisió presa".
Per això ha recalcat que “l’objectiu a mig-curt termini" s'ha de centrar en les actuacions a la N-240 entre Lleida i les Borges Blanques i la possibilitat d'aplicar "peatges tous" en el tram Les Borges Blanques-Montblanc, tal com es preveia en el preacord, assolit aquest estiu, anunciat per la Conselleria de Territori de la Generalitat, entre el Ministeri de Foment i Abertis.
Deslleialtat i vergonya
No obstant això, el senador ha manifestat que, recentment, la titular de Foment, Ana Pastor, va anunciar que l'Estat "no acceptaria un pacte que impliqui la pròrroga de les concessions". En aquest sentit, per Alturo es tracta “d’un nou incompliment del ministeri de Foment i sense tenir resolt res", "una deslleialtat més" cap a Catalunya i "una vergonya sense pal·liatius" ja que els pressupostos del 2015 no inclouen cap partida per facilitar el desdoblament.
En el seu torn de rèplica Alturo ha destacat que "aquesta és una qüestió més de les que produeix la desconnexió de molts catalans amb l'Estat, pels continus incompliments en relació amb la millora de les inversions en infraestructures a Catalunya".
"En moments de crisi, si alguna cosa cal prioritzar són les qüestions de seguretat i la potenciació del sistema productiu i les dues circumstàncies concorren en la comunicació entre Lleida i Tarragona", ha reblat Alturo.
Tarragona
La N-240, com ha indicat Alturo, "és l'única via lliure de peatge que comunica Lleida i l'interior de la península amb Tarragona" que és el port natural de Lleida. Així mateix, per aquesta carretera circula un elevat nombre de camions procedents de França per la N-230 amb direcció al port de Tarragona i viceversa, així com gran quantitat de turismes per l'atractiu de les zones turístiques de la Costa Daurada. A més, ha recordat que Tarragona disposa de la principal petroquímica de l'Estat Espanyol.
A aquest problema de saturació del trànsit, se sumen els "gravíssims accidents" que se segueixen produint als accessos de Juneda i Torregrossa. Des del 2007 fins al 2013 s'han produït 241 accidents, amb 339 ferits lleus, 45 greus i 33 morts.

0 comentarios: