MOCIÓ CONJUNTA PARLAMENT-SENAT PER EXIGIR FOMENT REBAIXAR EL PREU DE L'AVANT

Cervera i Alturo reclamen a l'Estat rebaixar els preus dels bitllets de tren AVANT entre Lleida i Barcelona i flexibilitzar les condicions dels abonaments

En una resolució conjunta presentada al Parlament i al Senat, la diputada i el senador de CiU destaquen que el preu per quilòmetre és superior al d’altres zones de l’Estat (0’14 €/km) i demanen una rebaixa per sota dels 0’10 €/km


Violant Cervera, diputada de CiU al Parlament, i Ramon Alturo, senador de CiU, han preparat una iniciativa conjunta que serà presentada al Parlament i al Senat en la qual reclamen al Govern de l’Estat una rebaixa dels preus dels bitllets AVANT que l’equipari a d’altres serveis similars i la flexibilització de les condicions dels abonaments, per tal d’aconseguir un estalvi real i substancial per als centenars d’usuaris que diàriament utilitzen aquest servei públic.
 
Cervera i Alturo han explicat que la distància entre Lleida i Barcelona passant pel Camp de Tarragona és de 200 quilòmetres i que el preu per quilòmetre és de 0’14 €/km (superior al d’altres zones de l’Estat). És per això que demanen “rebaixar el preu del quilòmetre per situar-se per dessota dels 0’10 €/km, de manera que sigui concordant amb els preus dels bitllets AVANT d’altres serveis similars”.
 
El tren Avant va néixer a l’abril del 2008 com un AVE més econòmic per als trajectes de mitja distància. Des d’aleshores ençà, “el preu del bitllet no ha deixat de pujar molt per sobre de l’IPC, fins i tot per sobre dels increments en els trens AVE”, ha remarcat Cervera. En aquest sentit, ha destacat que “el preu del bitllet ha passat de 20,40€ a 29,40€,  la qual cosa suposa un augment del 44,5%”, provocant les queixes dels usuaris que poden arribar a gastar-se prop de 500€ al mes.
 
A més, el preu per quilòmetre del bitllet de l’Avant no és el mateix en totes les línies de l’Estat. “En el cas dels trens de Lleida a Barcelona, s’afegeix al greuge comparatiu el fet que el cost del bitllet es calcula sobre 200 quilòmetres, com a conseqüència que el trajecte passa a tocar de Tarragona”, ha argumentat el senador de CiU.
 
Tot i així, des de la seva posada en funcionament, el nombre de viatgers no ha parat d’augmentar. En l’actualitat, la línia Lleida – Barcelona és una de les més utilitzades de totes les línies d’alta velocitat, acostant-se a taxes d’ocupació ben properes al 100%.
 
Per aquest motiu, i tenint en compte que l’Avant és un servei públic i el seu preu el fixa l’Estat, Cervera i Alturo reclamen que “es modifiqui a la baixa el preu de l’abonament i que se’n flexibilitzin les condicions d’ús per tal que aquests puguin ser útils més dies i suposin un estalvi real i substancial per als centenars d’usuaris que diàriament utilitzen aquest servei públic”.

0 comentarios: