LA N-230 NO POT ESPERAR MÉS. TÉ DE SER D'ATENCIÓ IMMEDIATA PER SEGURETAT I PER EFICIÈNCIA

CiU reclama a Pastor des del Senat i el Parlament que liciti les obres de l'A-14 entre Almenar i Alfarràs i redacti els projectes fins a França

Els senadors i diputats lleidatans presenten una iniciativa conjunta perquè “les comarques de Lleida, el Pirineu i l’Aran esdevinguin un pol d’atracció de mercaderies”, aprofitant la connexió fronterera amb l’A-64, l’A-62 i l’A-20   


Els senadors i diputats al Parlament de CiU per Lleida (Ramon Alturo, Maite Rivero, Manel Plana i Cristina Bosch) han presentat una iniciativa conjunta -moció, en el cas del Senat, i proposta de resolució, al Parlament de Catalunya- amb l’objectiu que “la plana de Lleida pugui esdevenir un pol d’especial atracció de mercaderies, per la seva disposició logística”.  
Concretament, el text insta la ministra de Foment, Ana Pastor, a executar les obres pendents de l’A-14, redactant els projectes i iniciant els estudis informatius per poder remodelar la connexió amb França per la Vall d’Aran. Els parlamentaris han assenyalat que, a menys de 40km de la frontera hi ha “l’A-64 (l’autopista transpirinenca francesa), que enllaça còmodament amb l’A-62 (direcció Bordeus) i amb l’A-20 (direcció París) i que suposa un nus clau per al transport rodat de mercaderies”.   
Senadors i diputats del Parlament han remarcat que la dinamització econòmica de Lleida, la seva àrea d’influència i el Pirineu també passa per millorar la connexió amb França, que a dia d’avui es fa per la N-230 i que és utilitzada per transportistes de mercaderies. Per això,“cal acabar els treballs entre Lleida i Rosselló i que licitin les obres fins Alfarràs; de moment només tenim en funcionament un tram de 10km entre Rosselló i Almenar”. Amb aquesta proposta, s’urgirà el Govern espanyol i el Ministeri de Foment a actuar-hi de manera “integral”.
I és que en la iniciativa conjunta, s’ha incidit en què cal que s’acabi la redacció dels projectes ja adjudicats que anirien des del límit de la província de Lleida fins a Sopeira i poder licitar les obres a l’any 2016. I paral•lelament, que s’agilitzin els estudis informatius del tram que va de Sopeira fins la boca sud del túnel de Vielha i de la boca nord fins a Canejan i d’allà a la frontera francesa. “Cada tram no tindria sentit sense l’altre, per això demanem que s’executin obres, redaccions de projectes i estudis informatius de manera progressiva”, han assenyalat els parlamentaris perquè si s’acaben trams de manera aïllada i sense estar enllaçats “tenim trossos d’autovia sense sentit i que no són funcionals”.   
Senadors i diputats es fan seu el manifest    
El text recull íntegrament el manifest dels alcaldes d’Almacelles, Torrefarrera i Alpicat i signat, el 28 de gener a Almacelles, per altres representants polítics que reclama prioritzar les obres de l’A-14 entre Lleida i l’Aran. Els primers edils d’aquestes poblacions van denunciar a les diferents institucions la lentitud de les obres i van manifestar que calia celeritat. Per això, els senadors i els diputats de CiU al Parlament es fan seu el manifest i les seves reivindicacions.
 
El text conjunt de la moció i de la proposta de resolució exposa textualment:
 
•     “Que es licitin el més aviat possible les obres corresponents al tram de l’A-14 que va des d’Almenar fins a Alfarràs (límit de província), el projecte del qual ja es troba enllestit”.
•     “Que s’agilitzin al màxim la redacció dels projectes ja adjudicats (alguns des del 2008) en els trams de l’A-14 que anirien des del límit de província fins a Sopeira i que es puguin licitar les obres durant l’any 2016”.
•     “Que s’agilitzin els estudis informatius dels trams pendents (de Soperia a la boca sud del túnel de Vielha i de la boca nord del túnel fins a Canejan i frontera francesa), a fi que es puguin iniciar la redacció dels projectes acte seguit de la licitació de les obres dels trams precedents”

0 comentarios: