WERT NO NEGOCIA, IMPOSA!

|


CiU exigeix ​​a Wert que retiri el seu pla de revàlides i el deixi en mans de les CCAA


Alturo adverteix al ministre que les cinc comunitats que rebutgen la seva reforma representen més del 50% de l'alumnat de l'Estat

El portaveu d'Educació de CiU al Senat, Ramon Alturo, ha exigit aquesta tarda al ministre d'Educació, José Ignacio Wert, que retiri el projecte de reial decret sobre les evolucions finals de l'ESO i Batxillerat de la LOMCE i el deixi en mans de les comunitats autònomes que són les que tenen les competències en matèria educativa.


Durant la sessió de control al Govern, Alturo ha advertit a Wert que comptar amb el suport de totes les CCAA, excepte les cinc no governades pel PP és un miratge, ja que, a més de ser les úniques que no ha d'acatar la disciplina del partit, representen el 50% de l'alumnat de tot l'Estat espanyol.


El senador de CiU ha insistit en la cambra alta que el problema de les revàlides és el que ha imperat des que es va aprovar sense consens la LOMCE, és a dir, "la falta de diàleg amb tots els protagonistes que formen el sector educatiu" i "la laminació terrible de les competències autonòmiques en pro d'una recentralització mai vista".

Alturo ha corregit al ministre quan confon "equitat i uniformitat". El parlamentari de CiU ha explicat a tots els senadors que quan es vol que tots els alumnes aprenguin el mateix és uniformitat, no equitat. "No pot ser que territoris amb realitats diferents, amb una diversitat plural d'alumnes i circumstàncies diferents se'ls tracti igual", ha relatat Alturo.

De fet, la LOMCE, segons el senador, "és un atac sense precedents a les llengües cooficials i, de manera especial, al català i a la cohesió social de Catalunya, amb el fals pretext de reduir el fracàs escolar".


Alturo lamenta que el model de revàlida dissenyat per Wert únicament pretén controlar el currículum i no la millora del sistema educatiu. Al seu entendre, "no millora l'aprenentatge dels alumnes ja que sabem en que fallen, no el que saben".

 

 

 

La intervenció a l’enllaç:

0 comentarios: