A-14

En la sessió de control al Govern, al Ple del Senat, he exigit a Blanco que concreti i impulsi urgentment els tres primers trams de l'A-14 entre Lleida i Sopeira com a corredor internacional estratègic.


El senador subratlla que en aquests 25 quilòmetres hi ha 22 rotondes i 17 passos de vianants que dificulten la circulació dels vehicles.



El senador per Lleida, Ramon Alturo, ha exigit al ministre de Foment, José Blanco, durant la sessió de control a la Cambra Alta, que “concreti i impulsi de forma urgent els tres primers trams de l’A-14 entre Lleida i Sopeira”. Alturo ha assenyalat que “des de CiU s’entén perfectament que el Govern hagi de prioritzar i com aquest és un corredor internacional hauria de ser una prioritat per a aquest Executiu”.


Alturo ha indicat que es tracta “d’un corredor estratègic” que uneix diferents comunitats autònomes com Catalunya i Aragó amb Europa i que connecta amb altres vies que van cap a França i la mediterrània. En aquest sentit, ha explicat que “es tracta d’un corredor internacional de gran rellevància, per el que circulen camions amb mercaderies des de Europa cap als ports de Tarragona i Barcelona, així com en sentit contrari. Tot això fa que es converteixi en un corredor estratègic”.


Paral·lelament, Alturo ha subratllat que “en aquests vint-i-cinc quilòmetres entre Lleida i Alfarràs, a la N-230 trobem ni més ni menys que 22 rotondes i 17 passos de vianants que converteixen aquesta infraestructura en una via interna de comunicació entre els diferents municipis i Lleida i en cap cas en un corredor internacional”.


El senador per Lleida ha recordat la situació de les obres en aquests tres trams de la futura A-14 des de Lleida al límit amb la demarcació d’Osca. En relació al tram Lleida-Roselló, adjudicats el 7 d’abril del 2009, per un import de 40.346.986, 85 euros, ha indicat que “s’ha rescindit el contracte sense haver iniciat les obres amb indemnitzacions per valor de 2,4 milions d’euros”.


Pel que fa al segon tram, Roselló-Almenar, amb les obres adjudicades el 30 de juliol del 2008, “només hi treballen dues màquines i dos operaris i amb aquest ritme no sabem quan es podrà finalitzar”.


En relació al tercer tram, Alturo ha destacat que “no sabem com està. Fa dos anys teníem projecte i estava en informació pública per a al·legacions”.


El senador Alturo també ha apuntat els “altres problemes importants”. A Alguaire, en el tram central, hi ha un aeroport “de vital importància per al desenvolupament i les seves connexions resulten clau per al pla d’usos i gestió”. Alhora, ha assenyalat que en aquest municipi hi ha 40 afectats per les expropiacions que fa dos anys que van signar l’acta de just preu i que encara no han rebut cap quantitat.








Senat, 3 de maig de 2011

0 comentarios: